Ontwerpen is het vangen van identiteit in beelden en kleuren. In typografie en vormtaal. Het is het ontsluiten van een boodschap, het oproepen van associaties, het maken van indruk. En misschien wel het meest essentiële onderdeel hiervan is uw visuele identiteit. Logo en huisstijl.

Onze ontwerpers nemen uw identiteit als uitgangspunt. Dat is makkelijk gezegd, maar alleen met een sterke analyse ook makkelijk gedaan. Eventueel kan G2O Consultants u helpen de persoonlijkheid van uw organisatie of merk duidelijk in beeld te brengen. De vraag is: welke gevoelswaarde moet uw logo oproepen? Het is een vlag, maar welke lading moet deze dekken?

Archetypen
Als vertrekpunt gebruiken we graag de archetypen die Mark & Pearson ontwikkelde op basis van inzichten van Carl Jung. Archetypen zijn oerkarakters, personages die iedereen gemakkelijk herkent. Door eerst het archetype te benoemen (een primair en secundair archetype) worden gevoelsmatige aspecten overdraagbaar. Zo maken onze ontwerpers voor een merk dat als Everyman/Caregiver wil overkomen een ander design dan voor een Magician/Outlaw. Het eerste meer toegankelijk en dichtbij, het tweede meer excentriek en verrassend. In een persoonlijk gesprek vertellen we u hier graag meer over.

Doordacht ontwerp
We vinden het belangrijk dat grafisch design niet alleen gaat over mooi of niet mooi. Natuurlijk, smaak speelt een rol. Maar in het ontwerptraject nemen we u nadrukkelijk mee in onze afwegingen. Schetsen en moodboards laten u zien waarom we bepaalde stijl of vormen kiezen.

Alle communicatiemiddelen
Uw logo krijgt de impact van een visuele identiteit als deze overal zichtbaar is. Daarom ontwerpen we alle denkbare uitingen op basis van de huisstijl. Krachtige communicatiemiddelen. Van brochure tot jaarverslag en van mailing tot magazine.

Doordacht ontwerp
We vinden het belangrijk dat grafisch design niet alleen gaat over mooi of niet mooi. Natuurlijk, smaak speelt een rol. Maar in het ontwerptraject nemen we u nadrukkelijk mee in onze afwegingen. Schetsen en moodboards laten u zien waarom we bepaalde stijl of vormen kiezen.

Alle communicatiemiddelen
Uw logo krijgt de impact van een visuele identiteit als deze overal zichtbaar is. Daarom ontwerpen we alle denkbare uitingen op basis van de huisstijl. Krachtige communicatiemiddelen. Van brochure tot jaarverslag en van mailing tot magazine.

Toe aan een nieuwe huisstijl of restyling van uw logo?

Of