Vanwege een teamsessie zijn we vandaag tussen 13:00 en 17:00 uur telefonisch niet bereikbaar.
   

Meestersgilde

Vakmanschap in vormgeving

Als de naam en propositie van je bedrijf door veranderende marktomstandigheden gedateerd raken, levert dat flinke uitdagingen op. Hoe creëer je een nieuw merk dat het verleden afschudt, maar behoudt wat goed is?

Als je personeelsdiensten van ambachtelijke Nederlandse vaklieden levert maar je heet POOL (van het Engelse pool), dan wil dat nog weleens verwarring opleveren. En, erger nog, afbreuk doen aan je imago. Directeur Peter Huijser vertelt: ‘We merkten dat we ingehaald waren door de tijd en dat onze naam zich tegen ons begon te keren. Dus schakelden we G2O in om ons te helpen bij het weer up-to-date krijgen van ons merk.’

  • Klantnaam Meestersgilde

  • Branche Uitzendbranche

  • Website www.meestersgilde.nl

"G2O nam niets klakkeloos aan. We hoefden hen echt geen praatjes te verkopen, ze bleven bijten tot ze de volledige kern van onze identiteit boven tafel hadden"

Peter Huijser

Directeur

Bijten
Bij G2O zetten de brand consultants hun tanden in het bedrijf. Rik van Riel vertelt: ‘We zijn op zoek gegaan naar hart en ziel van de organisatie. Niet alleen door het management het vuur aan de schenen te leggen, maar ook medewerkers en klanten. Zo kregen we een duidelijk beeld van de identiteit van de organisatie en daarmee het onderscheidend vermogen.’ Peter Huijser: ‘In dat proces nam G2O niets klakkeloos aan. We hoefden hen echt geen praatjes te verkopen, ze bleven bijten tot ze de volledige kern van onze identiteit boven tafel hadden.’

Schot in de roos
Het unieke karakter van het bedrijf bleek te zitten in de ambachtelijkheid en het vakmanschap van de medewerkers, maar ook in de persoonlijke betrokkenheid en het warme werkgeverschap van de bedrijfsleiding. Uiteindelijk ontwikkelde G2O op basis van die inzichten de naam Meestersgilde. Peter Huijser: ‘Die naam was een schot in de roos. Wij kregen terug van onze schilders dat ze zich al jaren meester-schilders voelden, maar het nu echt werden.’ De nieuwe naam werd ingebed in een perfect aansluitende visuele identiteit waar het hele bedrijf zich dagelijks in herkent. Dus geen dun vernislaagje, maar een kleurrijke verbeelding van waar het bedrijf vanuit zijn kern voor staat.

wij werken o.a. voor:

Deze website gebruikt analytische cookies om bezoekersstatistieken bij te houden.

Accepteren