Vanwege een teamsessie zijn we vandaag tussen 13:00 en 17:00 uur telefonisch niet bereikbaar.
 

Burgland Bouw

Een nieuwe visuele identiteit: meer dan een vormpje

Een 10-jarig jubileum is een mooi moment om de visuele identiteit van je bedrijf te updaten. Zeker als het na dat decennium langzaamaan tijd is geworden je wat duidelijker los van je zusterbedrijf te positioneren.

Een nieuwe, frisse start dus, maar dan wel eentje waarbij er toch een herkenbare connectie met het moederbedrijf moest blijven. Natuurlijk is het mogelijk daar een leuk nieuw vormpje op te plakken. Lange halen, gauw thuis. Maar dat is niet hoe G2O het aanpakte.

  • Klantnaam Burgland bouw

  • Branche Bouw

  • Archetype Ruler/Hero

  • Merkessentie De mensen van Burgland Bouw beheersen het bouwproces in alle opzichten en garanderen daardoor het beoogde resultaat.

  • Website www.burglandbouw.nl

First things first
G2O founder Gijs Huisman: ‘We doken eerst heel diep de organisatie in. Om Burgland een kloppende visuele identiteit te kunnen geven, moesten we de ziel en het karakter van het bedrijf helemaal in kaart brengen. Anders blijf je hangen in termen als mooi of lelijk, terwijl de identiteit echt een reflectie van het DNA van het bedrijf moet zijn.’ Wim de Jong, directeur van Burgland Bouw, zag het meewarig aan: ‘Ze wilden met ons management praten, maar ook met medewerkers en klanten. Ik moet bekennen dat ik het in eerste instantie wat veel vond allemaal. Wij wilden gewoon een nieuwe huisstijl. Dat hoefde toch niet zo moeilijk?’

"‘Uiteindelijk heeft de doortastendheid van G2O het eindresultaat – en daarmee ons – dus echt verder geholpen.’"

Wim de Jong

Directeur

Meerwaarde
G2O hield voet bij stuk en deed de diepte-interviews. Op basis van een grondige analyse van de identiteit is er een merkpersoonlijkheid, merkessentie en merkfilosofie voor het merk bepaald en werd er een slogan bedacht “Bouwers met daadkracht”. Pas toen dat allemaal stond, ging G2O ontwerpen. Met iedere stap in het proces werd het directeur Wim de Jong duidelijker: ‘Gaandeweg ging ik de meerwaarde van de G2O-manier van werken inzien en zag ik in dat alles met elkaar samen hing.’ Uiteindelijk kwam er een visuele identiteit die het no-nonsens karakter en de praktische spirit van het bedrijf kraakhelder verbeeldt. Zowel klanten als medewerkers waren zeer positief. De Jong, tevreden: ‘Uiteindelijk heeft de doortastendheid van G2O het eindresultaat – en daarmee ons – dus echt verder geholpen.’

wij werken o.a. voor:

Deze website gebruikt analytische cookies om bezoekersstatistieken bij te houden.

Accepteren